Top4Top (1).
Esimeseks ebaedukaks IT projektiks, mis mulle huvi pakkus, oli Venemaal tehtud sotsiaal-meedia portaal Top4Top.
2007 aastal Dmitri Dibrov ja Lev Novoženov esitasid oma produkti mille põhiidee oli selles, et
interneti kasutajad saaks suhelda tuntud
inimestega: naitlejate-, sprotlastega jne. Kogu investeering projektisse oli ligi 15mln dollarit. Nendest 5mln olid kulutatud reklaami peale (2).
Fiasko põhjused:
- Kasutajad ei saanud lubatud funktionaali;
- Kasutajad ei saanud projekti ideedest aru;
- Suur osa rahast oli kulutatud turundusse. Seetõttu oli lubatud palju rohkem kui realiseeritud.
Nagu
kokkuvõtlikult ütles majanduse ja innovatsiooni õpejõud Mihhail Hohmitš: “Pole
vaja investeerida turundusse,
kui projekt on veel värske ja tehtud vaid pooleli” (3).
Projekti
ambitsioonidest veel räägib auktsioon,
kus oli müügis projektiga seotud kontoritehnika: 3 süsteemseid plokke, 36
monitoore, 14 printereid, 30 sulearvuteid, 39 nutitelefone ja 56 servereid (4).
Kodak
1975 aastal
Steven Sasson tegi esimese digitaalse kaamera, milles oli 10 000 pikslit.
1986 aastal kaameras oli juba 1,4 mln pikslit (5).
Sellel ajal Kodak
tegeles filmilintidega ja nad ei tahtnud oma äri ära kaotada. Seepärast
kaameraid turule ei ilmunud. Kodak hakkas müüma digitaalkaamerat koos
konkurentidega ja seega ei saavutanud hea
positsiooni turul.
Teine Kodaki viga
tekkis siis, kui nad hakkasid tootma
fotoapparate Wi-Fi-ga koos, kus oli võimalus jagada oma pilte
internetivõrgus. Kuna tarbijad ei ostnud
Wi-Fi tõttu neid suuri kaameraid ja Kodak lõpetas oma idee edasi arendamist.
Õpetuse kokkuvõttes Pete Pachal rõhutab:
- Pole vaja karta rikkuda oma vana äri uue toote nimel;
- Innovaatilised ideed peavad olema riskantsed. Pole vaja idee ära tappa, kui esimene tarbijate reaktsioon oli halb (6).
Google projects have failed.
Võtsin
Google-t, tahan näidata, et mitte kõik Google
projektid olid edukad.
- Google Lively – virtuaalne maailm, kus inimesed saavad suhelda jne. Projekt elas: 31 juuni – 31 detsember, 2008. Pandi kinni, ei olnud kasutajaid.
- Google TV. Oktoober 2010 - juuni 2014. Oli konkurent Apple TV-le. Nüüd Google tegi Android TV, mis on edukam.
Kes
tahab veel vaadata, siis pakun selline nimekiri.
Kokkuvõtteks
tahaks öelda, et erinevates
tingimustes projekti edu kriteeriumid on ka erinevad. Näiteks, kui projekti tehakse tellimuse alusel, siis projekt peab
olema tehtud tähtaja ja plaanitud eelarve piires. Mis puudutab start up ideid - siin on asi keerulisem.
Innovaatilised ideed vajavad riske ja kiirust. Kui projekti tehakse konkurentsi
tingimustes, siis on väga tähtis kiirus, funktionaalsus ja lõpptarbijate
mugavus.
Allikad:
Комментариев нет:
Отправить комментарий