среда, 12 апреля 2017 г.

Teema 9.



How To Become A Hacker by Eric S. Raymond, Estonian translation by Kaido Kikkas (1)

Lugesin antud artikli läbi ning saan öelda, et mulle meeldis see töö ja tõlge. Ainsa asjana, mis mulle ei meeldinud oli see, et autor räägib intelligentsusest ja viisakusest. Kuid KKK osas ta ropendab vastustes kräkkimise kohta, parem oleks selliseid küsimusi ignoreerida. Teine, mis oli kohe nähtav – Windowsi antireklaam ja Linuxi reklaam. Kuid need on autori eelistusteks ja nad on põhjendatud.

Samal ajal oli näha, et autor on väga uhke häkkerikultuuri suhtes. Ja mul tekkis selline tunne, et tegelekult on raske nende hulka sattuda. Kuid ma ei taha öelda, et see peaks lihtne olema. Varasemalt ma olen kohtunud selliste suletud ühiskondadega, kes lihtsalt ei tahtnud endale uusi liikmeid sisse võtta. Tavaliselt see lõpeb sellega, et noorpõlvkond loob oma ühendusi. Siis nad hakkavad omavahel konkureerima. See oli lihitsalt subjektiivne mõte tunne järgi; ma ei tea kuidas tegelekult äsi käib. Mul tuli selline mõte kuna on olemas rahvusvaheline häkkerite võistlused, näiteks Pwn2Own. Sellel aastal oli kõige edukamad hiinlased (Qihoo 360). Mina arvan, et see on hea tegevus, mille käigus kräkkitakse midagi selle jaoks, et tarkvara tootjad saaksid süsteemi augusi parandada. Kuna Qihoo 360 lõi 360 total security, siis negatiivseid sõnumid ka on olemas. Näiteks, et antud tarkvara koguneb infot aukude kohta kasutajate poolt.

Nüüd tahaks jägada oma arvamust nendest kohtadest, kus ma leidsin sama tendentsi oma kogemuses: “Ühtegi probleemi ei tuleks kaks korda lahendada”. Olen täiesti nõus sellega. Minu esimene eriala on seotud vesiviljelusega. Ning antud valdkonnas tehakse erinevaid katseid palju. Katsede tulemused ja meetmeid põhjalikult kirjeldatakse teadusartiklides ja jagatakse laiali. Tehakse seda selle eesmärgiga, et uued teadlased saaksid midagi muud uurida või arendada sama uurimusteema (objekti) teistes tingimustes. Miks ma rõhutan, et seda on vaja? Ma osalesin konverentsidel Venemaal ning nägin kuidas ülikoolid omavahel konkureerivad. Nad ei jäganud tehtud katseid ja töid. Siis oli imelik kuulda - et ühe ülikooli doktorant räägib oma katsetest ning teise ülikooli õpejõud ütleb, et samad katsed meil oli ammu tehtud. Selline konkureerimine ja tulemuste peitmine pidurdab kõvasti valdkonna arendamist. Õnneks tänapäeval olukord läheb paremaks.


Allikad


1 - http://www.kakupesa.net/hacker/

Комментариев нет:

Отправить комментарий