воскресенье, 14 мая 2017 г.

Retsentsioon

Nutiseadmete mõju algkooliealiste laste arengule (1).
Lugesin selle töö suurema huviga, kuna endal on väike laps ja nutiseadmete teemaga tuleb varsti suuremat tegemist: kui palju ja mida lubada kasutada, kuidas kontrollida, missuguseid alternatiive pakkuda… Teema on kuum ja ma usun, et enamusel vanematest selle koha pealt on palju küsimusi. Võib olla isegi rohkem, kui vastuseid.
Sissejuhatus on sissejuhatuseks täiesti sobilik, seal on üldist juttu teemast ning on toodud välja põhi punktid, millest edasi tuleb juttu.
“Nutiseadmete rakendused koolilastele” peatükk räägib kasulikku juttu kuidas erinevad rakendused, kaasaarvatud mängud, saavad olla kasulikud ja mis on nende sisutu alternatiivid. Kindlasti toodud nimekiri ja liigitus ei ole täielik, aga ta annab aimu mida võib laps nutiseadmega teha, nii kasulikku kui ka kasutu. Aktiivsed nutiseadme kasutajad peaksid seda teadma oma kogemusest, aga teistele vanematele, kes ei tunne ennast väga kodus nutiseadmete maailmas, see on hea stardipunktiks. Selle peatüki plussiks on ka reaalsete rakenduste nimekiri, millega saab lapse nutiseadme kasutamist muuta kasulikumaks. Kuigi seal on inglisekeelsed rakendused, paljud neist on loodud piisava arusaadava graafilise kasutajaliidesega, et vähemalt vanemate abiga laps saaks neid kasutada.
Järgmine peatükk on programmeerimisest laste seas. Üsna huvitav lugemine, võtsin endale teadmiseks, et kui laps kasvab vanemaks, siis võib talle pakkuda huviringina mõni robotikaklubi. Esiteks, selle taga peaks olema meie tulevik. Teiseks programmeerimine õpetab lapsi loogiliselt mõtlema, ning kui programmeerijat lapsest ei saa, siis loogiline mõtlemine tuleb kasuks küll. Ja muidugi robotite programmeerimine huvi tekitamiseks on väga hea näide laste kaasamisest õppimisse.
“Nutiseadmed algkooliealise lapse silmaringi arendamiseks” peatükk sisaldab mõningate harivate rakenduste ülevaadet. Selle peatüki plussiks on see, et on toodud välja ka eestikeelsed rakendused. Miinusteks on aga see, et need rakendused töötavad ainult tahvelarvutil (nutitelefonid on paljudel lastel olemas, tahvelarvutite seisu ei tea, aga arvan, et neid on tunduvalt vähem), ning nende valik ja hulk on küsitav, ehk miks just need? Mina tahaks, et oleks mitu kategooriat, kus oleks esitatud vähemalt paar populaarsemat rakendust: üks tasuline ja üks tasuta.
“Nutiseadmete ohud” peatükk on jällegi kohustuslikuks lugemiseks neile, kes ei ole digimaailmas väga pädev, kuna jutt käib nii turvalisusest kui ka nutiseadmete kasutamise harjumistest, ning mis tagajärjed võivad neil olla. On välja toodud üldised probleemid ning üldised soovitused. Arvestades kogu töö maht ei ole väga suur, siis detailidesse ei olnudki vaja minna.
“Kokkuvõte” on kokkuvõtteks sobilik. :) Ainult selle lugemisest ei piisa, et tutvuda töö sisuga, aga selle kes läbi luges aitab luua kokkuvõtet sel teemal.
Üldiselt leian, et tegu on hea tööga. Põhi teemadest on kirjutatud, ning suunad milledes võiks edasi liikuda on antud. Miinusteks võib pidada mõningat ebaühtlust peatükkide vahel (ja mulle 1.4. Peatükk tundus kuidagi pooli olevat), aga see on ka arusaadav, kuna töö on kirjutatud mitme inimese poolt ning kaugõppes väga palju aega koostöö tegemiseks ei ole. See miinus on tublisti kompenseeritud teema aktuaalsusega, seda kirjatüki ma soovitaks lugeda igale lapsevanemale, kas uute teadmiste leidmiseks või juba teadaolevate asjade kinnitamiseks.
Kuna minu emakeeleks on vene keel, siis keele ja stiili kohta mul märkusi ei ole, lugeda oli lihtne.

Viitamised ja kogu töö on hästi vormistatud. Minu hinne selle tööle on 5. Muidugi 5-pallilises süsteemis. :)

Allikad:

1 - https://wiki.itcollege.ee/index.php/I026_-_Kevad_2017_-_Nutiseadmete_m%C3%B5ju_algkooliealiste_laste_arengule

Комментариев нет:

Отправить комментарий