Tänapäeval
inimesed veedavad palju aega veebis. Seal on võimalik suhelda, õppida, uudiseid
vaadata ja lugeda, muusikat kuulata jne. Internet on mugav koht info kiireks leidmiseks
või vaba aega veetmiseks. Selles postituses tahaks rääkida kuidas ma tutvusin
tekstipõhiste mängudega ja milline on mängude roll meedias.
Kuna minu emakeeleks
on vene keel, siis ma mängisin ka runetis (nn vene keelsedinterneti ressursid
kokku). Üks esimestest tekstipõhistest mängudest runetis oli „Бойцовский клуб” ehk “Combats club” (1). Mäng loodi 2002 aastal ja ta oli väga populaarne 2007 aastani. Et lugeja
saaks kujutada ette, kuivõrd populaarne oli see mäng: rariteetne mõõk maksis 4000 kuni 9000 dollarit. Nii palju maksis ainult üks mõõk, aga oli võimalus osta ka terve komplekti.
Ta oli populaarseim mäng runetis 2006 aastal. Seal mängisid nii keskmise tuluga kui ka väga
rikkad inimesed. Rikkad inimesed mängisid tavaliselt koos, ühes gruppis. Tihti
oli nii, et nemad peale mängu elus tegid omavahel oma äri ka. Seal oli
igaaastane pidu, kus mängijad kohtusid. Minu arvates, see on tavaline praktika,
mille puhul mängijad kohtuvad elus. Üks väga tuttav vene laulja raiskas seal
palju raha ja lõpuks otsustas teha oma mängu samas žanris. See oli näideks,
millal inimesed saavad omavahel kokku ja tevad äri päriselus koos. Kuid
tänapäeval see mäng enam nii populaarne ei ole.
Teiseks tekstipõhiseks
mänguks, mida ma mängin siiamani, on GanjaWars (2). Siin on juba võimalusi
rohkem. Selles mängus on jututoad, vaba vestluse foorumid, fotoalbumid jne.
Mängijatele pakutakse mitte ainult mängumaailma, kuid ka palju
suhtlemisvõimalusi. Muidugi, et sel juhul foorumil arutletakse ka põhimaailma
probleeme poliitikas ja teistes valdkondades. Inimesed savad jagada oma
arvamusi. Näiteks, „oranži revolutsiooni“ ja „Euromaidani“ ajal Ukrainas mängu
foorumil oli võimalik lugeda, mis Ukrainas hetkel toimub. Mängijad, kes elavad
seal, jagasid oma arvamusi ja tegid hetkeseisu situatsiooni ülevaadet. Mängus olemas
selline traditsioon nagu GanjaParty – mängijad kohtuvad Moskvas või Peterburis,
et suhelda omavahel päriselus. Mõned nendest pärast loovad pere ja elavad koos J. Seal saab leida inimesi, kes aitaks teha
kodutööd, näiteks referaati mängurahade eest. Olemas spordi totalisaatorid mis
on seotud reaalse spordiga. Huvitav on
just see, et selle aasta märtsis mängul on sünnipäev - 14 aastat, aga paljud inimesed mängivad ta projekti algusest
vaatamata sellele, et nüüdseks on juba palju graafilisi mänge juba olemas.
Allikad:
Комментариев нет:
Отправить комментарий