среда, 1 марта 2017 г.

Teema 3. Rolli- mudinamängud meedia aspektis.

Tänapäeval inimesed veedavad palju aega veebis. Seal on võimalik suhelda, õppida, uudiseid vaadata ja lugeda, muusikat kuulata jne. Internet on mugav koht info kiireks leidmiseks või vaba aega veetmiseks. Selles postituses tahaks rääkida kuidas ma tutvusin tekstipõhiste mängudega ja milline on mängude roll meedias.

Kuna minu emakeeleks on vene keel, siis ma mängisin ka runetis (nn vene keelsedinterneti ressursid kokku). Üks esimestest tekstipõhistest mängudest runetis oli „Бойцовский клуб” ehk “Combats club” (1). Mäng loodi 2002 aastal ja ta oli väga populaarne 2007 aastani. Et lugeja saaks kujutada ette, kuivõrd populaarne oli see mäng: rariteetne mõõk maksis 4000 kuni 9000 dollarit. Nii palju maksis ainult üks mõõk, aga oli võimalus osta ka terve komplekti. Ta oli populaarseim mäng runetis 2006 aastal.  Seal mängisid nii keskmise tuluga kui ka väga rikkad inimesed. Rikkad inimesed mängisid tavaliselt koos, ühes gruppis. Tihti oli nii, et nemad peale mängu elus tegid omavahel oma äri ka. Seal oli igaaastane pidu, kus mängijad kohtusid. Minu arvates, see on tavaline praktika, mille puhul mängijad kohtuvad elus. Üks väga tuttav vene laulja raiskas seal palju raha ja lõpuks otsustas teha oma mängu samas žanris. See oli näideks, millal inimesed saavad omavahel kokku ja tevad äri päriselus koos. Kuid tänapäeval see mäng enam nii populaarne ei ole.

Teiseks tekstipõhiseks mänguks, mida ma mängin siiamani, on GanjaWars (2). Siin on juba võimalusi rohkem. Selles mängus on jututoad, vaba vestluse foorumid, fotoalbumid jne. Mängijatele pakutakse mitte ainult mängumaailma, kuid ka palju suhtlemisvõimalusi. Muidugi, et sel juhul foorumil arutletakse ka põhimaailma probleeme poliitikas ja teistes valdkondades. Inimesed savad jagada oma arvamusi. Näiteks, „oranži revolutsiooni“ ja „Euromaidani“ ajal Ukrainas mängu foorumil oli võimalik lugeda, mis Ukrainas hetkel toimub. Mängijad, kes elavad seal, jagasid oma arvamusi ja tegid hetkeseisu situatsiooni ülevaadet. Mängus olemas selline traditsioon nagu GanjaParty – mängijad kohtuvad Moskvas või Peterburis, et suhelda omavahel päriselus. Mõned nendest pärast loovad pere ja elavad koos J. Seal saab leida inimesi, kes aitaks teha kodutööd, näiteks referaati mängurahade eest. Olemas spordi totalisaatorid mis on seotud reaalse spordiga.  Huvitav on just see, et selle aasta märtsis mängul on sünnipäev - 14 aastat, aga paljud  inimesed mängivad ta projekti algusest vaatamata sellele, et nüüdseks on juba palju graafilisi mänge juba olemas.

Allikad:

Комментариев нет:

Отправить комментарий